tisdag, januari 16, 2007

Vår värld

Ibland önska jag att jag vore fri, fri från livets alla måsten och begär. Varför blev vi födda till en värld full av äventyr… men den fick vi inte utforska om vi inte kunde betala för resan. Hur kommer det sig att vi hela tiden är så avundsjuka på varandra? Allt för ofta tittar vi på vad andra har, saker som VI saknar men egentligen eller förmodligen skulle klara av att leva utan. Varför tittar vi inte istället på vad vi själva har åstadkommit i våra liv? Vad gör oss så unika och varför är jag här på denna jord?

Runt omkring oss fylls vi av tankar, spirituella tankar sammankopplade med andevärlden. Det som gör en människa hel är att få tänka och sedan agera, inte tvärtom för då är man redan förlorad i den enorma sfären.

Många saker är på G i min värld, som vi säger i småland. Hoppas att du också har saker som väntar på att du ska ta itu med dem. Låt inte dem stå och samla damm i hjärnan. Agera! Det är då du vet att du lever och utför något som gör dig glad och synlig.




1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja jag tycker att vi strejkar!! Fy fan för alla måsten. Vi skiter i allt och flyttar till månen vettja!

måndag, februari 05, 2007 2:26:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Free Hit Counters
Web Site Counter