tisdag, december 19, 2006

Nu är det jul igen!

Då satt man här igen framför datorn. Längesedan nu man skrev om händelser som påverkade eller hände i ens liv. För mycket att göra eller på tok för dålig skrivförmåga, jag vet inte men det blev inga texter skrivna på denna blogg.

Nu vankas julen i knutarna, följt av födelsedagar och nyår. Mycket ska inhandlas när den årliga rean drar igång över landet. Mycket ska shoppas men mer kommer att konsumeras, om ni vet vad jag menar!? Stressen är på något vis över, lättad över att skolan tagit ett uppehåll med tentor och PM. Våga vägra jobba sa någon till mig för ett tag sedan, det är precis vad jag tänker göra, jag ska våga vägra jobba mellan jul och nyår. Jag lyckades, ska bara jobba två dagar vilket känns tryggt och skönt. Äntligen väntar lite vila runt hörnet. Kanske hinner man bli lite piggare innan hela helvetet drar igång igen? Jag hoppas, det ska vi alla göra i dessa tider. Vi ska hoppas att våra släcktingar köpt det vi exakt önskat oss, eller? Nej, klappar är mindre viktigt. Närheten till natur, vänner och lycka ligger närmare hjärtat än pengar, klappar och stress. Koppla av, det är mitt råd. Vi syns igen till starten av det nya året, nämligen 2007.

God Jul och Gott Nytt År!


2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jisses, vad skönt det ska bli med lite "lov".. Tentan imorrn bara kvar ju. Önskar att jag oxå kunde våga vägra jobba. Ska jobba hela julen (natt), så det kanske inte är så farligt =) Syns imorrn! Kram

onsdag, december 20, 2006 1:02:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ja nu är ju alles över. Ugah, känns lite segt att allt börjar om igen. Men så är det. Du får blogga lite mer här baby. Ska jag säga som aldrig uppdaterar min webbsida. Hehehe. Men nya grejer är på gång!! ;)
Pusselipuss /Älvan

söndag, januari 07, 2007 12:58:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Free Hit Counters
Web Site Counter