onsdag, november 01, 2006

Den 1:a november

Nu har vi klivit in i november månad som över en natt blivit till en kall och mörk vinterdag. Var det meningen att vintern skulle komma så fort? Inte hade jag förväntat mig att vakna upp till ett vinterlandskap i kraftiga minusgrader utanför mitt fönster. Tack för element och värmeljus, tack för filtar och varma tröjor, nödvändiga ting som vi behagar i kalla tider. Nu när vi blivit överfallna av den vita chocken börjar man undra om den kommer att hålla i sig eller töa bort? Oavsett hur naturen ter sig kan vi konstatera att vintern är här. I och med att den är kommen börjar vi allt mer tänka på julklappar, lussebullar, pepparkakor, glögg och julgran. Ja, julen är härlig på sitt alldeles egna sätt med mycket musik och ett nytt år som ska infrias. Jag välkomnar vintern trots min stora längtan till det tropiska klimatet. Men den tiden kommer också så småningom.

Bilden är hämtad från jnytt.se
Free Hit Counters
Web Site Counter