onsdag, oktober 18, 2006

Nya Tv-succén?

Igår låg jag och tänkte för mig själv i min säng. Där låg jag och kom på exakt vad jag skulle skriva här i min blogg. Igår tittade jag nämligen på ett ytterligare danskt genombrott inom televisionen, nämligen Anna Pihl, som går på TV 4. Förr var danskarna i farten med serien som slog igenom med ett dunderbrak i grannlandet Sverige, ja, alla kommer väl ihåg Mordkommissionen. Liksom den har de fortfarande stannat smått i samma genre, Anna Pihl är en polis som är ensamstående och bor tillsammans med sin son och hennes bögkompis. Kring henne forsar äventyr, kärleksdrama, skottlossning, ensamhet, bråk, familjegräl och mycket annat som gör serien så nervkittlande, fast på ett lyckligt sätt. Det går inte att undgå att inte lägga sig i serien, man är helt fast när man följer den, man blir berörd på de mest lyckligaste sätt och man sneglar argt mot klockan för att få den att ticka saktare.

Har du ännu inte sett ett enda avsnitt av serien? Då tycker jag det är dags för dig att sätta på TV 4 på måndagar mellan 20.00 och 21.00, eller reprisen (som jag föredrar) på tisdagar klockan 23.30.

Titta på bra TV!



Free Hit Counters
Web Site Counter