måndag, april 24, 2006

Det slutade med ett hål i örat.

Som alla normala dagar började denna med en kraftig försovning. Det måste ha varit första gången sedan jag började skolan i höst som jag försov mig, (vilket innebär ett nytt rekord för mig). Yrvaken, trött och hungrig kravlade jag mig upp ur min sköna och underbart varma säng. Kan inte förstå varför jag klagade igår natt på att det var alldeles för varmt i sängen… Nåväl, efter 10 minuters försening och 30 minuters föreläsning var tröttheten ett faktum. Varför var jag uppe till 02.00 igår när jag viste att jag började 10.00? Bara min pojkvän vet.

När den oändligt långa och sega lektionen började närma sig sitt slut fick jag en idé. Jag ska gå och ta hål i örat… Detta bara för att jag ville känna hur det kändes, och för att det om möjligt skulle dämpa min otroliga värk i magen (tjejer vet vad jag menar). Dessutom har jag alltid fantiserat om att ta ett hål till. Väl inne i salongen och två knapptryck från pistolen senare var där fortfarande inget hål. Va? Ja, tydligen hade det blivit något tillverkningsfel så jag blev någon slags ”försökskanin”. Tredje gången gillt och hålet kom på plats. Det gjorde ont. Positivt var ju att värken i magen försvann, men den uppkom dessvärre åter på kvällen. Tjejer är dömda att bära denna börda var tredje vecka. Livet är tufft. Vad ska man hitta på nästa gång?

Free Hit Counters
Web Site Counter