onsdag, april 26, 2006

Shopping ute i vildmarken.


En vanlig onödig dag som ofta präglar Högskolans mentalitet. Vi kliver upp kl. 08.00 på morgonen, 09.00 ska vi vara i skolan. Det är information angående uppsatsskrivning i metod B. Efter 20 minuter var informationen slut och allt kunde ha sammanfattats i ett litet mail på 3 rader som vänligen kunde ha skickats ut till oss. Men nej, istället var vi tvungna att gå upp så tidigt för att ha lektion i 20 minuter. Skolan har svikigt mig många gånger nu, jag behöver sömn! Nåväl, inte sura. Vi, ett gäng hade andra planer i tankarna för denna dag. Vi skulle ut på shopping i vildmarken. Med 1000- lappar på kontot begav vi oss ut på jakt efter märkeskläder.

Nästa stopp, Lager 157. Ett trevligt ställe som jag besökt några gånger förut. Idag hade vi tur med trafiken och folket. Vi såg varken skymten av det ena eller det andra. Kläderna väntade på att just de skulle bli utvalda och få följa med oss hem, så att vi kunde hänga in dem i garderoben och upptäcka dem åter efter 3 år. Bara 2 timmar in i shoppingen var vi helt slut och vagnen började bli väldigt dyr. Det var dags att pysa. På återseende får vi säga. För tillbaka vi lär alltid komma.

Tack för en underbar dag, Jennie, Jesper, Alexander, Viktor, Daniel och Christer!


4 Comments:

Blogger Frida said...

shopping, lyx, här finns det inga pengar till sånt ;)
inte med tanke på tandläkaren nästa vecka som kan bli dyrt och plötsliga och en totalt oväntad räkning på 600kr...

fredag, maj 05, 2006 12:41:00 em  
Blogger Andrea said...

Aj... det svider. Både pengarna och tänderna :)

fredag, maj 05, 2006 6:25:00 em  
Blogger Frida said...

ville bara påpeka att det var inte tandläkaren som kostade 600... men vem vet på hur mycket det kommer att gå på... vill inte! förresten, det gick brunt på tentan, men det är jag nog inte helt ensam om...

lördag, maj 06, 2006 1:47:00 fm  
Blogger Andrea said...

Fick du U? Förstår inte skånska. Jag klarade mig trots allt, fast jag missade 6 poäng... Ren tur. Ha en bra helg Frida! :)

lördag, maj 06, 2006 2:32:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Free Hit Counters
Web Site Counter