måndag, november 06, 2006

So lost for money

Jag har inte råd, eller visst kan man skaffa sig pengar men det är inte så roligt när man tappat dem. Speciellt inte stora summor som man aldrig kommer att få tillbaka, om inte skatteverket är snälla i år mot en.
Den tragiska dagen startade när jag en stressig dag var på väg till arbetet och i all hast beslutade jag mig för att ta med lite pengar att handla mat för på vägen hem. Men i stundens förvirring kom pengen port och där stod jag med ett par nyinköpta öronhängen som jag inte ville lämna tillbaka. Man får se till att inte tappa humöret och tänka på att pengar inte är allt och att pengar alltid kommer och går. Nej, idag är jag inte ledsen eller arg över att jag är så klumpig. Men jag kunde önska att man inte vore så förvirrad utan kunde hålla sina pengar i plånboken utan att de skulle trilla ut. Värre kunde det ha varit. Jag kunde ju trots allt tappat mitt kort, körkort eller vad fan som helst som hade varit så mycket värre än tre siffror. Ibland har man bara dåliga dagar och ibland kommer de där dagarna vi kallar bra, de gillar vi. Glöm bort besvären och gläds åt den lycka vi håller kär i varje hus och hem.

Håll hårt i plånboken!


1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Faaan va lack jag blir på din chatbox!!! Jag hade skrivit ett jättefint meddelade och sen när jag tryckte på "post" så försvann det ut i shottaheiiiijjjjti!!! Gaaaah. *morrar*
Kontentan av det hela var väl dock att jag:
TYCKER VÄLDIGT MYCKET OM DIG!
Pussis /Jessie

Ps. Pengar är bättre än sex. Och dessutom kan sex köpas för pengar! ;D
Ds.

torsdag, november 16, 2006 8:58:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Free Hit Counters
Web Site Counter