torsdag, november 17, 2005

Jäkla porttelefoner, modern skit som alltid strular!

Igår, en kall kväll i minusgradernas tecken. Jag står utanför min port och ska slå in koden till porten i den moderna och högteknologiska läsaren. Har hört att läsaren strulat för andra boende, då den vägrat släppa in dem genom pinkoden. De fick istället öppna dörren med nyckeln, på det gamla vanliga sättet då det inte fanns porttelefoner som underlättade…

Nåväl, detta hade aldrig inträffat för mig och jag trodde innerst inne att jag skulle få slippa krånglet. Men, nej. Där befann jag mig ute i kylan och ville ta mig in så snabbt som möjligt genom att slå in pinkoden och that’s it. Uppenbarligen var inte porttelefonen på bra humör eftersom den nekade mig tillträde även efter femte försöket, och jag blev förbannad. Ironiskt nog så svarade porttelefonen när jag tryckt in koden med ett ”Godkänt”, men jag kom ändå inte in. Ska inte modern teknologi fungera, och aldrig strula? Nej, det verkar nästan som om den moderna skiten strular mer än de gamla tekniska prylarna gjorde.

Åter på utsidan av huset började jag gräva efter min nyckel i fickan. Tacka f*n för att nyckeln låg i fickan och inte väskan, annars hade nog läsaren blivit aningen demolerad den kvällen.

Hädanefter litar jag inte för fem öre på dessa högtekniska, egotrippade prylar som tänker precis som datorn… Ja, detta kanske Allan Cooper skulle ha ett och annat att tycka till om?

7 Comments:

Blogger Viktor said...

Låter som användarfel.

torsdag, november 17, 2005 1:55:00 em  
Blogger Andrea said...

Varför "gaggar" ni ihop er mot mig? Det kunde varit er porttelefon... och om den inte hade fungerat så hade Jesper börjat gråta och Viktor knogar varit blodiga.

torsdag, november 17, 2005 2:07:00 em  
Blogger Viktor said...

Det är sant.

torsdag, november 17, 2005 2:17:00 em  
Blogger Frida said...

Jag är på din sida Andrea! Porttelefoner brukar ofta hysa någon form av agg mot mig med, den viktiga matchen är då vem som har mest tålamod, portelefonen eller jag!?!

torsdag, november 17, 2005 10:03:00 em  
Blogger Jonatan said...

hmm.. vet inte vilken skara ja ska ansluta till. diplomatiskt svar som en kombination duger väl inte? ;)

fredag, november 18, 2005 12:26:00 fm  
Blogger Andrea said...

Frida: Ja, det är frågan... men i det långa racet är vår stubin kortast! =)

fredag, november 18, 2005 1:38:00 em  
Blogger Andrea said...

Jonatan: Nej, här gäller det att välja... och det fort. Antingen är du med oss eller emot oss!

fredag, november 18, 2005 1:42:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Free Hit Counters
Web Site Counter