onsdag, oktober 05, 2005

Varning för dårar!

Det är helt otroligt! Det finns knäppa galningar precis överallt, även i den sköna staden Jönköping. Man blir nästan rädd av att folk är eller blir så jä*la irriterade hela tiden! Se, nu mår jag dåligt och måste få skriva av mig min ilska!

En helt vanlig dag. Livet känns underbart och allting flyter på som smör. Men plötsligt händer det. En negativ sak efter den andra och ens dag börjar dala nerför en berg-och-dalbana. Varför skrek han så på mig? "Idiotjävlar" kommer från en 50 årings mun. Borde han inte lärt sig att vårda sitt språk undrar jag lite lätt? Han stirrar på mig, men jag vet att jag inte gjort någonting. Jag hinner inte ens öppna käften förrän han är igång igen. "Dagens j*vla ungdomar!" mumlar han för sig själv, stirrandes på mig och med handen på marken där han tar upp ett papper och en flaska som någon säkerligen slängt där med flit. "Kan ni inte lära er att hålla detta land rent? Ska vi bli lika skitiga som USA?" frågar han mig. Vad ska jag säga? Jag praktiskt taget står vid min cykel och vågar inte röra mig... Vad ska jag göra? Jag låser försiktigt upp cykeln, slänger över benet och ska precis cykla därifrån när han börjar ryta ännu en gång. "Ska du smita nu? Ni ungdomar duger inte till något nu längre...". Fort slänger jag mig upp på min cykel och trampar i full fart därifrån. Vilken konstig gubbe mumlar jag för mig själv och är glad nog att ha överlevt incidenten. Jag är rädd för gormandes, förbannade och äckliga gubbar numera. Nästa gång får han sig en örfil tänker jag…

2 Comments:

Blogger Viktor said...

Nita gubben då?

onsdag, oktober 05, 2005 1:59:00 em  
Blogger Jonatan said...

håller me.. slåss.. =)

onsdag, oktober 05, 2005 3:36:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Free Hit Counters
Web Site Counter