söndag, oktober 02, 2005

En orange dag...


Man tycker man ser lite blek ut nu när vintern närmar sig. Men vad gör det när man kan kladda på lite brun utan sol kräm i ansiktet och på händerna. Då ser man genast lite fräschare ungefär 12 timmar senare, eller? Nej, så blev inte fallet. Det såg ut som om något hade gått lös på mig med en orange färg. Pinsamt blev det när jag upptäckte, till min förvåning att färgen inte gick att ta bort. Jag kunde inte ens skrapa bort den! Där stod jag och viste inte riktigt vad jag skulle göra. Fanns det ens något att göra? Jag kunde inget annat göra än att gå till skolan och se lite "missfärgad" ut. Nåväl, så hemskt var det inte men nu vet jag i alla fall bättre. Jag får ta och överleva vintern i mitt vita skal, eller hoppa in i ett solarium. Men någon brun utan sol kräm blir det i alla fall inget mer av.

Tack för ordet!



Free Hit Counters
Web Site Counter