torsdag, oktober 13, 2005

Livet leker


Alla vill vi väl någonting med våra liv, annars skulle vi knappast ha varit här just nu? Vare sig man vill dansa, sjunga, lära, resa, slappa eller shoppa dagen lång så gör vi någonting med vårat liv. Vi lever vårt liv precis som vi gör det till att vara.

Det slog mig här om dagen att livet är otroligt kort. Många människor spenderar tid där de egentligen inte skulle vilja vara, men orkar helt enkelt inte ändra på saken. Så skulle inte jag vilja leva mitt liv, och så lever jag definitivt inte mitt liv! Visst har man gått igenom olika faser i livet där allting enbart gick åt hel*ete och man förstod inte varför man blivit till. Jag såg absolut ingen mening med livet ett tag. Tuffa tider var det, men jag antar att alla går igenom sina egna perioder för att söka den så kallade ”meningen med livet”.

Idag är jag stolt över mig själv och över att jag lyckats ta mig dit jag står idag. Jag står stabilt med båda fötterna på jorden och i en riktning som jag vet att jag vill följa. Jag vet min mening med livet.

Tänk på att livet är kort! Vad vill du göra med ditt liv?


”Man väntar så länge på att bli vuxen, men det blir man inte. Man blir bara äldre.”
Anonym
Free Hit Counters
Web Site Counter