torsdag, oktober 27, 2005

Klockan!

Om någon inte märkt det ännu, så är vi åter på väg in i en mörk tid. Klockan ställs tillbaka en timme på söndag.

En mörk tid ligger framför oss, där ljuset lika snabbt försvinner som det kommer. Trots att denna tid är mörk, kylig och tröttsam är den underbar på sitt sätt. Jag älskar vintern för att den infriar till julklappar och julbord, till fyrverkerier och ett nytt år. Och självklart för att min födelsedag inträffar den 30 december… förväntar mig många presenter!

Se det ljusa före det mörka. Se vintern som ett härligt, avkopplande jullov fylld med god och mättande mat. En vintervila som vi alla behöver för att senare åter ge oss in i den akademiska världen.

Som sagt, glöm inte att klockan ställs tillbaka nu på söndag, den 30/10.

3 Comments:

Blogger Frida said...

Därför är jag glad över att det finns en uppfinning som jag brukar kalla "glödlampan". Den hjälper mig i mina mörka stunder, i ljuset av en släckt lampa...

torsdag, oktober 27, 2005 3:00:00 em  
Blogger Jonatan said...

visst är han söt... den gode jesper.

torsdag, oktober 27, 2005 5:40:00 em  
Blogger Werzion said...

jullov... haha, för min del är jag bara ledig fredagen den 23:e, thats it :/

torsdag, oktober 27, 2005 9:15:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Free Hit Counters
Web Site Counter