söndag, november 20, 2005

Håll truten!


Blogg! Jag tänker på att ”blogga” när jag kommer hem. Jag är fast i ”bloggtankar” och konstant dyker det upp saker i mitt huvud som jag ska skriva om. Saker som är relevanta, intressanta och har en poäng.

Idag, eller ikväll faktiskt så var jag ute med min kompis på promenad. Vi gick ut på promenad med hennes systers hund… En liten, men otroligt söt chihuahua. Jag tror inte vi hann vara ute i mer än en minut innan man hör ett par uppe på balkongen i ett hyreshus säga (hojta); ”Kolla vilken liten råtta… Nej, det var ju visst en liten hund… fniss”. (Detta är inte första gången jag, eller min kompis hör att en chihuahua skulle vara lik en råtta. Absurt.)

Är folk konstiga och dumma eller är en chihuahua så lik en råtta? Hur kommer det sig att man bara får för sig att säga en sådan sak högt? Man tycker ju att vissa åsikter som människor har kan dom faktiskt hålla för sig själva. Hela världen behöver inte få reda på vad dom tycker och tänker. Eller blir de så paffa när de möter en chihuahua för första gången, och bara måste yttra sig? Men vi vill inte veta att du (?) tycker att en chihuahua är lik en råtta… Och för det andra kan jag personligen inte se någon likhet mellan dessa två helt olika djur!


2 Comments:

Blogger Andrea said...

Tack Jesper, nu blir jag rörd... hamstrar är söta, men de har väldigt mycket sex. Kan bli jobbigt i längden... Måste säga att du är lite gullig och kramgo, precis som en liten björn =)

söndag, november 20, 2005 9:57:00 em  
Blogger Viktor said...

Jag tycker bilderna var rätt lika ;-)

måndag, november 21, 2005 3:37:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Free Hit Counters
Web Site Counter