måndag, mars 13, 2006

Stressa mindre- går det?

Måndag igen och ännu ett PM är inlämnat i tid till läraren. Pressen över att göra klart mitt PM fick min hjärna att sluta fungera, och stressen tog över. Jag kunde varken tänka eller skriva. Jag ville strunta i att lämna in den, men var hade jag fått ut av det? Har jag lämnat in allt annat under alla andra kurser kan jag också lämna in denna. Uppgiften var inte svår, men när man blir påtvingad att göra något, drar man ut på uppgiften till deadline. Stressen vinner då över en och prestationsförmågan dör helt.

Det är inte lätt att vara student idag. Många har höga lån efter sig som hugger sakta i ryggen, man ska plugga tills hjärncellerna verkligen är döda och helst ska du också ha ett extraarbete så att du kan klara dig lite bättre än bara på lån. För visst är ett fullt studielån inte mycket att hurra över? Jag tänker ofta på hur studenter orkar med allting? Vi stressar sönder oss själva så att när vi blir gamla kommer förmodligen mer än hälften av alla studenter att vara förtidspensionerade.

Världen kommer att leva vidare, men människorna kommer ständigt att förändras. Kommer det att sluta gott eller ont?


1 Comments:

Blogger Andrea said...

Ja, vem har sagt att alla kurser ska vara roliga, eller vettiga? Ibland undrar man ju faktiskt...

måndag, mars 13, 2006 11:27:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Free Hit Counters
Web Site Counter